آراد برندینگ
خانه / شیشه / شیشه های دوجداره

شیشه های دوجداره

در سال ۱۸۶۵ میلادی صاحب یک مغازه شیشه فروشی در شهر نیویورک برای اولین بار شیشه  دوجداره را در ایالت متحده ثبت و راه اندازی کرد . وی با اطلاعات و آزمایش های مختلف اثبات کرد این نوع شیشه مانع از انتشار سرما و گرما داخل ساختمان به خارج می شود و هوای داخل محیط را حفظ می کند .

تاریخ استفاده از شیشه به رومی ها حدود هزار سال قبل میلاد مسیح باز می گردد . اما استفاده چشمگیر آن به ۲۰۰ سال قبل و تا به امروز که شیشه با ابعاد مختلف و رنگ های متنوع در دسترس است برمی گردد .

تولید شیشه های دوجداره در ایران نیز استانداردهای خاصی دارد که الگو گرفته از کشورهای صنعتی و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به کارخانجات تولید شیشه دوجداره ابلاغ می گردد . برخی ازاین آزمون های استاندارد شامل :

  •  ابعاد شیشه دوجداره شامل طول و عرض
  •  تعیین ضخامت شیشه دوجداره
  • ضخامت اسپیسر
  •  مه گرفتگی
  • تغییرات آب و هوایی
  • پایداری در برابر رطوبت
  • برفک
  • شیشه دوجداره صنعتی

فرآیند تولید شیشه صنعتی کاملا در کارخانه و با استفاده از دستگاه های اتوماتیک صورت می گیرد که مقدار مواد اولیه برای ساخت شیشه دوجداره صنعتی طبق استاندارد دستگاه می باشد و نمی توان افزایش یا کاهش داد . برای تولید این محصول از شیه های شیت استفاده نمی کنند زیرا دارای ترکیبات نامعتادل است که باعث کاهش عایق بودن ، استحکام و جذب نور می شود.

Double triple and quadruple windows insulated glazing isolated on white

تفاوت شیشه دوجداره صنعتی با دستی

شیشه دوجداره دستی که مراحل تولید آن توسط دستگاه های اتوماتیک صورت نمی گیرد و به همین دلیل دارای خطای زیاد است .از مهم ترین تفاوت های شیشه دوجداره صنعتی با دستی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. عدم عایق صوتی
  2. نداشتن استحکام کافی
  3. نداشتن چسبندگی لازم لایه ها به دلیل پرس نشدن
  4. از دست رفتن خاصیت رطوبت گیری به علت مجاورت با هوا
  5. نفوذ هوا ببن دو لایه
  6. عدم یکنواختی در محصول نهایی
  7. کاهش جذب گرما و سرما
  8. دارای ناهماهنگی و ترکیب نامعتادل مواد
  9. کاربرد شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره به دلیل ویژگی های محنصر به فردی که نسبت به مدل های تک جداره دارند کاربردهای مختلفی دارند از جمله :

  • درب و پنجره ساختمان ها
  • نمای کرتین وال
  • ویترین های فروشگاهی
  • سقف های شیشه ای
  • محافظ های شیشه به جای نرده
  • یخچال های صنعتی

انواع شیشه های دوجداره

شیشه دوجداره ساده : این نوع شیشه از شیشه فلوت ساده تشکیل شده است .

شیشه دوجداره رنگی : این نوع شیشه از یک جداره ساده و یک جداره رنگی تشکیل شده است .

شیشه دوجداره رفلکس : این شیشه از یک جداره ساده و رفلکس ساخته شده است که جداره رفلکس در قسمت بیرونی قرار دارد که مانع از نفوذ نور خورشید می شود . ایراد شیشه رفلکس این است که در شب داخل ساختمان نمایان است .

شیشه دوجداره سکوریت : از شیشه سکوریت بیشتر در محل های پرخطر و پر تردد همانند : ویترین طلافروشی ، سفارتخانه ها و خودروها استفاده می شود زیرا هنگام شکسته شدن ، شیشه کاملا خرد می شود که خطر تیکه های بزرگ شیشه را ندارد .

شیشه دوجداره لمینت : شیشه های لمینت معمولا از دو شیشه ساده تک جداره به ضخامت ۳ میلی متر و یک لایه رزین در وسط آنها تشکیل شده است  . مزایا مهم این شیشه این است هنگام برخورد با مانع نمی شکند و فقط ترک برمی دارد . شیشه های لمینت بیشتر برای صنعت خودروسازی استفاده می شوند .

شیشه دوجداره سند بلاست : این شیشه کاملا مات بوده و فضای داخلی مشخص نیست . کاربرد این شیشه بیشتر برای مکان های اداری خاص می باشد .

ابعاد شیشه دوجداره

ابعاد شیشه دوجداره

با توجه به سفارش مشتری طول و عرض شیشه دوجداره تغییر می کند ولی ضخامت شیشه دوجداره باید بین ۴ ، ۶ و ۸ میلی متر باشد .  

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه و مشاوره رایگان با شماره  09123678286 تماس حاصل فرمایید.

معایب پنجره دوجداره

تنها معایبی که شاید بتوان در مورد شیشه دوجداره به آن اشاره کرد قیمت بالاتر آن نسبت به مدل‌های ساده و قدیمی است. اما با توجه به خصوصیاتی که به آن اشاره کردیم استفاده از این شیشه کاملا به‌صرفه و مانند خرید یک قلک است! چون با یک دید کلی‌تر اختلاف قیمت شیشه دوجداره، با صرفه‌جویی که در مصرف انرژی به همراه دارد جبران می‌شود. یک پنجره دوجداره به تنهایی قابلیت حفظ ۴۰ متر مکعب گاز در سال را برای شما به همراه دارد. به نظر شما به صرفه نیست؟

تعویض پنجره چقدر هزینه دارد؟

متغیرهای زیادی در تعیین قیمت تأثیر دارد. در قیمت شیشه دوجداره عواملی مانند ابعاد و اندازه، کیفیت شیشه دوجداره موثرند. به علاوه اینکه شما برای تعویض پنجره‌های قدیمی خود نمی‌توانید یک شیشه دوجداره خالی نصب کنید و به قاب و پروفیل هم نیاز دارید.جنس پروفیل می‌تواند به صورت چوب، آلومینیوم، آلوود، upvc و… باشد. این تنوع کمک می‌کند تا شما براساس بودجه خود دست به انتخاب بزنید و بتوانید با هزینه‌ای معقول یک پنجره دوجداره باکیفیت را برای خانه خود تهیه کنید. برای مشاوره در زمینه خرید و مقایسه انواع پنجره‌های دوجداره می‌توانید از کمک کارشناسان ما استفاده کنید

شیشه های دوجداره

کلام آخر

همه از مزایای شیشه دوجداره به شما می‌گویند و وقتی دلیلش را بپرسید تنها می‌گویند خوب و باکیفیت است! اما فکر می‌کنم شما حالا دیگر به طور تخصصی راجع به چگونگی، عملکرد، مزایا و خرید یک شیشه دوجداره یاد گرفته باشید.

با این ویژگی‌ها استفاده از شیشه‌های قدیمی ساده دیگر هیچ توجیهی ندارد. اگر در حال ساخت پروژه مسکونی جدیدی هستند حتما خرید پنجره‌های دوجداره را در برنامه خود قرار دهید. و اگر از ساکنان خانه‌های‌ قدیمی هستید با تعویض پنجره می‌توانید کیفیت فضای مسکونی خود را تا حد بالایی بهبود ببخشید

دیدگاهتان را بنویسید

آراد برندینگ